Thursday 16 June 2011

RAKYAT LAPAR

MENANTI WANG BERTABUR DI BAWAH
PRU 13 Barisan Nasional berhadapan dengan cabaran yang getir kerana gerakan  dibawah dimana mana ramai yang sudah bercakap dan kedengaran bahawa tidak ada tindakan yang jelas dibuat oleh kerjaan Najib.
Para peniaga kecil seperti layang-layang putus tali, tak ada akviti yang memberangsangkan. Rakyat semakin lapar, setelah harga minyak naik kos juga naik. Kerana keluhan RON97 diturunkan RM0.10. Itupun masih belum selesa kepada rakyat. Najib pula umum:"pelaksanaan gaji minimum dijangka akan dapat dilakukan sebelum akhir tahun ini. Perdana Menteri berkata, justeru pembentangan rang undang-undang mengenai perkara itu akan dilakukan di Parlimen pada sesi sidang Dewan Rakyat yang sedang berlangsung".
Dan apa yang menjadi ketifaham rakyat ialah Perdana Menteri,jugamengumumkan sembilan inisiatif baharu di bawah "Program Transformasi Ekonomi (ETP) bernilai pelaburan RM2.77 bilion dan kesan Pendapatan Negara Kasar (GNI) RM18.67 bilion serta mewujudkan 36,595 pekerjaan menjelang 2020. "Apakah projek-projek ini sebagai butir-butir numbor dan jasilnya tidak turun kepada orang Melayu. Siapa yang akan kaya. Negara pendepatan tinggi akan menujukkan lagi jurang yang luas antara orang kaya dan orang miskin. Rakyat lapar dan bagaimana untuk menyuapkan rakyat supaya tidak lapar dan Barisan boleh mengekalkan pemerintahan pada PRU13. Rakyat nak makan dan perlukan wang.
ISIM: Jangan hanya umum pelbagai projek berjumlah billion dan rakyat menjadi haprak. Apa pun tak dak. Kesian orang yang duduk dibandar yang kosnya semakin meningkat.

No comments:

Post a Comment