Monday 30 May 2011

GESAAN TUKAR YDP MPSP: CINTA SAYANG DAN NASI LEMAK CINTA SAYANG MELAYANG

NASI  LEMAK SEDAP DI SP
Yang Dipertua MPSP, Rozaina Radzi
Sudah bertahun-tahun sering lalu lalang atau ke Kelab Cinta Sayang bertentangannya ada gerai tepi jalan yang dibuat dengan sempurna dan kemas iaitu Nasi Lemak Cinta Sayang. Sedap dan pelbagai makananya. Semua orang SP tahu nasi lemak di situ. Dua hari lalu kedai tersebut berpindah di kawasan rumah tepi yang dulunya dijadikan tempat memasak. Tetapi tanggal 13 sehingga 15 Mei lalu, merupakan detik paling bersejarah bagi negeri Kedah dan rakyat jelatanya dengan kehadiran Yang DiPetuan Agong dan Permaisuri rupanya telah meriwayatkan gerai nasi lemak tersebut dan gerai-gerai berdekatan Kelab Cinta Sayang. Semasa kedatangan Yang DiPertuan jalan Kelab Cinta Sayang sedikit berlubang telah di turap. Untung Dato’ Beh Heng  kerana kawasan kelabnya sudah indah dan bersih. Tapi jadi mangsa gerai-gerai orang Melayu.  Apakah kerana acara Yang DiPertuan Agong.
PERTANDINGAN GOLF DI CINTA SAYANG GOLF AND
COUNTRY CLUB, SUNGAI PETANI. Pakaian : Golf
MASA

ACARA
6.45 Pagi
:
Ketibaan jemputan / pemain golf
7.25 Pagi
:
Keberangkatan tiba Kebawah Duli Yang Maha Mulia Tuanku Sultan
7.30 Pagi
:
Keberangkatan tiba Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong

:
Santapan Pagi

:
Acara bergambar

:
Acara Pertandingan Golf

:
Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong dan Kebawah Duli Yang Maha Mulia Tuanku Sultan berangkat beristirehat di Cinta Sayang Golf and Country Club, Sungai Petani

Gerai di roboh setelah Yang DiPertuan Agong selesai lawat Kedah













Sementara itu sekumpulan 17 ahli Majlis Perbandaran Sungai Petani (MPSP) hari ini menyerahkan memorandum kepada Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak membantah tindakan Yang Dipertua MPSP, Rozaina Radzi dan Setiausaha majlis itu, Radzuan Osman, merobohkan gerai-gerai di Jalan Cinta Sayang. Sambil meminta supaya kedua-duanya ditukarkan ke jabatan lain, seorang Ahli Majlis MPSP, Ishak Man berkata, keputusan merobohkan gerai-gerai itu tidak pernah dibincangkan dalam mesyuarat majlis MPSP.

ISIM: Selalu beli nasi lemak Cinta Sayang bila selesai hantar anak ke tadika.

 

MABUK CARA HALAL
Apakah yang ini juga mabuk.
Dah banyak kali minum minuman ini di restoran Arab. Anak-anak kecil pun cuba merasa sedap. Mabuk halal kononnya. Tiba-tiba masyarakat Islam dinasihat tidak minum sebarang jenis bir yang kononnya halal berikutan kandungan alkoholnya sudah melepasi had 0.01 peratus yang ditetapkan oleh Majlis Fatwa Kebangsaan.
Berdasarkan kajian, kandungan alkohol dalam minuman itu didakwa 0.05 peratus dan adalah haram untuk diminum oleh pengguna Islam.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator Datuk Seri Jamil Khir Baharom sehubungan itu mengarahkan Jabatan Agama Islam Malaysia (Jakim) dan pihak berkuasa agama Islam negeri-negeri untuk memantau atau jika perlu menyekat penjualan bir tersebut dan beberapa jenis lagi minuman yang sama di pasaran.
Dalam keadaan kita tidak pasti, lebih elok berhenti meminum minuman itu dan menjauhi diri daripada terperangkap dalam situasi yang mengelirukan.
ISIM: Dah banyak kali minum dengan kawan-kawan di restoran Arab di Bukit Bintang.

1 comment:

  1. kesian dia org.. no wonder bebaru ni lalu kat depan cinta sayang, gerai burger & nasi lemak tu dah takde..

    ReplyDelete