Thursday 23 June 2011

LAKUKANLAH DEMI MEYELAMATKAN KERUNTUHAN BANGSA

KITA SEMAKIN KALUT
Isim bukan mahu pengaruh fikiran sesiapun. Cuma mahu  kita memahami segala sesuatu. Kebelakangan ini banyak suasana cemas dicipta oleh pihak yang ingin menguasai Putrajaya. Menariknya pengakuan dan ceramah mereka yang merasa bertanggungjawab, yang telah diberikan roh dengan bisikan dalan hati bahawa tidak ada yang lebih utama dan lebih baik selain sikap matang dan teliti dalam membuat pengakuan yang ikhlas untuk mempertahankan bangsa Melayu dan Islam. Umi Hafilda adik Azmin Ali bersumpah dengan nama Allah membuat pengakuan mengenai tingah laku isteri abangnya dan tidak mahu mereka terus mungkar menguasai negara. 

Wahai bangsaku bangunlah. Gunalah akal secara matang dan cerdas mengkaji sumpah dan pengakuan Umni tentang kebenaran ini. Kita tak mahu syahwat yang menipu kerana ini, paling banyak mengganggu perasaan manusia ialah adalah wanita. Kisah Anwar degan isteri  Azmin Ali  yang menjadi "LUM" ialah Nalakurapan. Lihat http://www.youtube.com/watch?v=UFffzwrLQA8. Akibat khayalan seringkali membuat kita terlena membayangkan wanita itu lebih cantik, tapi bila sudah dapat sudah tentu kita akan bosan. 

Selamatkan negara kita jangan sampai seperti Patih Karma Wijaya membuka pintu Melaka kepada Portugis kerana takut nanti pemerintahan negara kita yang makmur, aman dan harmoni akan jatuh ketangan mereka yang jijik, kotor dan bernafsu serakah. 

Kalau sudah ramai teman-teman rapat Anwar sedar dengan tingkah laku  pemimpin pembangkang itu, jangan sesekali kita  dihitamkan hati oleh Allah tidah mahu bertanya dan mengkaji apa yang berlaku kepada Anwar itu. Wahai teman-teman bukalah hati, bertafakurlah dan carilah jalan yang baik untuk menyelamatkan bangsa kita yang semakin berpecah. Satukan balik untuk melawan arus ledakan dunia tanpa sempadan. 

Ambilah kisah seperti Pak Pandir, "Menang sorak kampung tergadai." Kita perlu rasa takut tentang percubaan untuk menukar kerajaan kerana setelah kita merdeka orang Melayu dilihat belum bersedia untuk menerima kerajaan  selain BN  berdasarkan dilihat kompenan PR masih tidak tersusun dan sikap DAP yang terlalu racis. UMNO pula hanya Datuk Najib yang dilihat bekerja keras, peringkat cawangan dan bahagian masih ada puak-puak yang bekerja untuk menjadi pemimpin. Berlumba melobi untuk menjadi wakil rakyat. Isu-isu semasa dibiarkan peringkat pusat yang menjawab. Masalah isu tempatan tidak dihiraukan sehingga rakyat muak untuk berdamping dengan pemimpin kecil UMNO. Pilihanraya sudah dekat, jika dilihat BN masih belum mantap untuk mempertahankan  kuasanya. 

Pembangkag cerdik mengunakan pelbagai ruang dari ceramah yang berterusan, poster menjawab isu dan laporan polis dan yang paling lumayan digunakan ialah laman sesawang. Yooo bagaimana UMNO. Lu lihatlah sendiri jangan keluar dari rakyat seperi kata Yusof Walcha:"Kita bakar aja...", hentikan kemarahan rakyat kepada UMNO dan BN baru pembangkang akan terkelu dan  tidak berani lagi untuk membuat ikut suka hati mereka. Ayoh kita bangun membina negara kita kembali.
Umi Aflida sudah bersumpah.

ISIM: Lihatlah Adam hidup selesa dalam syurga dengan segala kenikmatan namun dikeluarkan dari syurga. Nuh memohon agar anaknya tidak di tenggelam, Ibrahim dicuba dengan api, Yakub dicuba dengan hilangnya Yusof, Ayub dicuba dengan bala yang keras dan Nabi Muhmmaad dengan kelaparan, siksaan manusia dan kehidupan yang sengsara. Dari situ akan menguji kekuatan iman kita.

No comments:

Post a Comment