Thursday 26 May 2011

IMAN MASJID NEGARA TURUN PADANG

BETUI KA MACAM TU 

Terkejut sat bila laporan Bernama menyebut Iman Majjid Negara Tan Sri Syaikh Ismail Muhammad turun padang bagi bantuan kepada mangsa tanah runtuh di Hulu Langat.

Bagus la macam Sheikh jelas bahawa Islam itu tidak hanya di masjid dan perlu lihat sama kat luar.

Tan Sri Syaikh Ismail Muhammad

Sedikit laporan Bernama: Iman Besar Masjid Negara, Tan Sri Syaikh Ismail Muhammad hari ini melawat mangsa tragedi tanah runtuh Rumah Anak-Anak Yatim dan Anak-Anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa Hulu Langat di Hospital Ampang di sini.Syaikh Ismail, yang diiringi 20 pegawai dan petugas Masjid Negara, turut menyampaikan sumbangan wang serta majalah dan risalah mengenai Islam serta buku panduan solat ketika sakit keluaran Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) kepada mangsa tanah runtuh dan pesakit-pesakit lain di tingkat lima dan enam.

Beliau berkata, lawatan itu merupakan antara program tahunan kerja kebajikan di luar Masjid Negara dan dijalankan secara bergilir-gilir di semua hospital sekitar Kuala Lumpur dan Selangor.
Isim: Seingat Isim tak ada laporan selama yang dibuat oleh mana-mana akhbar atau TV Iman Masjid Negara turun bagi bantuan yang diikuti 20 orang pegawai.

No comments:

Post a Comment