Thursday 26 May 2011

ROKET MELAYU

SAKIT HATI
Orang Melayu kena sedaq dah ada rokeq baru  yang diLancaqkan oleh Parti DAP. Kenapa jadi macam tu.. kata orang tu dia DAP dah begitu yakin untuk menarik pengundi orang Melayu. Kenapa jadi macam tu? Senang jawapannya: Orang Melayu  tak kisah janji depa boleh hidup aman, boleh makan, minum dan tak dak orang kacau tak apalah lah. Buat apa nak gadub\H-gaduh sangat. Jadi DAP dah tahu oerangi orang Melayu jolok sikit mudah lupa... tapi  bila tersepit susah sngat baru orang Melayu melompat macam  rimau. Jadi orang Melayu  perlu  faham agenda DAP yang begitu yakin mereka ingin abil pemerintahan negara. Setelah menguasaiu ekonomi tidak mustahil sifat tamak dan lupa daratan DAP mahu pula memerintah negara seperti PAP di Singapura. 

Sedikit sedutan  dari Malaysiakini:
Dalam usahanya untuk menonjolkan imej sebagai parti untuk semua, DAP hari ini melancarkan portal berita bahasa Melayu - Roketkini. Portal yang memfokuskan kepada berita dan analisis itu khusus untuk menarik sokongan pengundi Melayu, yang selama ini dianggap anti-DAP. Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, yang juga setiausaha  agung parti itu, melancarkan portal berita itu dan mengumumkan Wan Hamidi Hamid (gambar kanan) sebagai editornya.
Lim memberitahu wartawan bahawa Roketkini akan menjadi wadah untuk menyampaikan dan membetulkan isu-isu yang dieksploitasi oleh pembangkang untuk memburukkan imej DAP.
Beliau mendakwa, media BN telah berjaya memanipulasi persepsi palsu bahawa DAP anti-Melayu.
Isim: Sakit hati bila Melayu bubuh racun kat orang Melayu. Ada orang sudah buka pintu ibarat Patih Karmawijaya buku pintu Melaka kepada Portugis.

No comments:

Post a Comment